diumenge, 8 de juliol del 2012

BALSAS DEL ALGARBE

Aprofitant que hem acampat al Algarbe (o el Garbe) hem fet una ruta que proposa el camping, curta, fàcil i agradable.
Des del camping baixem per un carril amb una indicació cap a la "zona de baños" que travessa un pinaret jove, que contrasta amb el madur pinar adevesat on s'assenta el camping, amb exemplars realment notables.
Camping el Algarbe.

El pinar acaba a una comalada oberta per on corre un fil d'aigua que baixa des de la balsa del Nacimiento.
Carril de baixada.

Es tracta d'una zona de praderies, en part entollades, que deixen pas a l'estret reguer excavat pel riu Molinares.
Prats del Algarbe.

Arribem vora riu i trobem les marques blanques i grogues del PR-TE-3 que ve de Terriente i passa cap a Moscardón. Ací mateix i només passar el rierol que baixa del Garbe trobem el Molino Alto, primer dels dos molins fariners i dos drapers que aprofitaven l'aigua del riu, reconvertit posteriorment en bar, ara tancat.
Ens trobem just baix de la carretera, però en conte de pujar a ella ens desviem per una senda (seguint el PR) que passa entre la carretera i les basses.
Senda vora les basses.

Anem fent la volta a les basses on es repressa artificialment l'aigua que ve des del naixement per una sèquia construïda a propòsit.
Balsas del Algarbe.

Trobem el punt on arriba la sèquia i on un pontet de fusta ens permet entrar entre les basses situades a diferents nivells. Continuem tot seguit per la vora de la sèquia fins que, un poc més avant, optem per baixar als prats i travessar-los per arribar a la zona de pic-nic amb jocs per a xiquets, taules, paelleros i un bar-restaurant obert.
Zona d'oci.

Parem, com no, a la zona de jocs infantils que fa les delícies dels menuts i continuem camí. Tenim l'opció de pujar directament al camping per una escala que mou a l'esquerra però preferim seguir el rierol que, al final, baixa des de dalt la muntanya salvant un esglaó de tobes.
Fent equilibris per no banyar-se.

Travessem una passera precària i pugem a un miradoret que dona pas al camping i a la Balsa del Nacimiento, des d'on baixa l'aigua cap a les basses de baix.
Balsa del Nacimiento.

La Balsa del Nacimiento es troba dins del mateix camping i just a la vora hi ha una fonteta per omplir d'aigua i ací donem per acabat el passeig, molt curt i agradable.

• Camping Algarbe
  • de Jaime, Ch. Pérez, R. Guía de la naturaleza de la Sierra de Albarracín Ed. Prames, 2006
  • Berges Sánchez, J. M. "La Comunidad de Albarracín a través de la historia de sus pueblos. Terriente, entre el sabor medieval de su conjunto urbano y la nostalgia del esplendor de su industria textil" dins Rehalda nº 14, ed. CECAL, 2011