dijous, 9 d’agost del 2012

PLAN D'AIGUILLE - MONTENVERS

Hui ens ha tocat matinar per poder pujar al Plan d'Aiguille. El telefèric de l'Aiguille du Midi és el més concorregut de tots i es recomanable reservar però les reserves estaven esgotades així que hem hagut de matinar i fer cua i hem tingut sort així que a les 7 del matí ja érem al Plan d'Aiguille, l'estació intermèdia del telefèric i des d'on es puja a l'Aiguille du Midi. La major part dels qui pugen a esta hora van equipats amb piolets per fer algun recorregut glaciar, la majoria continuen cap a l'Aiguille però uns quants baixen al Plan i s'encaminen a les agulles que separen la vall de Chamonix de la Mer de Glace.
Aiguille du Midi.

Nosaltres no continuem cap a l'Aiguille doncs no es recomanable pujar a eixa altura als menors de 5 anys, així que farem una ruta pel Grand Balcon Nord fins a Montenvers per retornar amb el cremallera de Montenvers.
Només baixar del telefèric ens trobem un ambient més que fresc, fred. Cal abrigar-se doncs la temperatura ronda els 5 o 6 ºC i cal fer el cor fort per eixir.
A l'eixida ens esperen unes vistes magnífiques i uns ases que fan les delícies dels xiquets.
Rucs al Plan d'Aiguille.

Però no ens estem molta estona, tant els rucs com nosaltres ens posem en camí esperonats pel fred. Baixem cap al Chalet de Plan d'Aiguille, d'on venen els animals, i des d'allí enfilem el sender del Grand Balcon Nord.
Baixant al Chalet de Plan d'Aiguille.

El sol ja pega a l'altra banda de la vall, i el Brèvent on vam ser ahir ja s'escalfa, però d'esta banda l'ombra de les agulles impedeix entrar al sol i el fred no marxa.
Chalet de plan d'Aiguille.

Passem vora el Chalet i continuem la marxa sense aturar-nos per entrar en calor. La senda és fàcil de seguir i està en bones condicions. Serpenteja entre grosses pedres deixades per les glaceres en retrocés en temps antics. Ara també ho fan però per damunt dels nostres caps.
Grand Balcon Nord.

Som els primers en fer el camí fins que ens passen uns japonesos amb la càmera de fotos a la mà, com no.
Fem camí ràpid buscant el sol que sembla que ja ha traspassat les muntanyes més endavant, passant pel desviament de la Blaitière, que baixa directe a Chamonix, i per baix de les morrenes de les glaceres de la Blaitière i Nantillons, quan per fi trobem el sol.
Per fi caminant al sol.

Així arribem a un encreuament de camins. El camí que segueix planer va directe a Montenvers mentre que la senda a dretes puja a la senyal de Forbes.
Senda a la senyal de Forbes.

Agafem la senda de pujada; un tram curt i sense massa pendent però que contrasta amb la suavitat de la resta del recorregut.
Com tot el recorregut fet fins ara el camí es troba ben arreglat i empedrat, a vegades, amb grans lloses de pedra de manera què és fàcil de passar fins i tot per a xiquets.
Agulla dels Drus.

Arribem a la Senyal de Forbes i davant nostre apareix l'agulla dels Drus en tot el seu esplendor. Ens desviem a la dreta seguint algunes senyals més menudes, fites fetes per molta de la gent que passa per ací, i ens acostem a un magnífic mirador sobre la Mer de Glace, on aprofitem per fer un mos.
La Mer de Glace.

Reprenem després el camí de baixada a Montenvers, que es troba sota nostre després d'una baixada vertiginosa però molt ben portada per una senda magníficament traçada.
Baixada a Montenvers que es veu al fons.

Les vistes sobre la glacera són impressionants i en sembla que una relliscada ens farà caure a la mar.
Vistes de la glacera a la baixada.

Arribem finalment a Montenvers, on es troba el hotel homònim, l'estació del cremallera i una exposició dedicada a les glaceres anomenada Glaciorum.
Estació del cremallera de Montenvers.

Ens trobem a la cuna del turisme de muntanya i és que l'hotel i fou inaugurat a meitat segle XIX i el tren a principis del XX.
Gruta de gel.

Des de l'estació aprofitem el telefèric per baixar a la Gruta de Gel, que s'obri tots els anys al cor de la glacera, tot i que cada vegada cal fer-la més lluny conforme ens adonem al baixar les escales des del telefèric on hi ha indicada l'altura del gel al llarg dels anys. Quasevol que dubte del canvi climàtic només ha de fer una volta per les glaceres de Chamonix per a adonar-se'n del ràpid retrocés de les mateixes.
Cremallera de Montenvers.

Després d'açò només ens queda agafar el cremallera que ens baixa a Chamonix, a apenes un parell de centenars de metres de l'estació de pujada a l'Aiguille.

• Web de la compagnie du Mont Blanc
  • Web de Turisme de Chamonix
  • Carte de randonnée Chamonix Massif du Mont Blanc 3630 oT IGN top 25, 2012
  • Gonzales, Marie-Luise (trad.) Chamonix: las más hermosas caminatas pedestres accessibles a todos. Ed. AIO, Nice