diumenge, 15 d’abril del 2012

TABLAS DE DAIMIEL: TORRE DE PRADO ANCHO

Aprofitant que enguany està prou ple d'aigua hem tornat a las Tablas de Daimiel per a realitzar algun dels itineraris del parc.
Hem eixit seguint la ruta blava que voreja las Tablas cap al nord. Tot l'itinerari es troba adaptat, bé amb la construcció de passeres de fusta sobre les zones d'aiguamoll o bé amb una calçada de terra perfectament conservada.
Sender blau.
Passem per la vora d'un embarcador, on podem comprovar que el nivell de l'aigua és molt més alt que altres anys i arribem al primer observatori que s'endinsa a la llacuna.
Observatori dins l'aigua.
Com que fa prou vent no trobem quasi ocells. Els pocs que veiem estan a les àrees més arrecerades del vent. De tota manera el paisatge és magnífic.

Continuem tota l'estona per la vora del parc i de la llacuna, de manera que travessem els senillars i els bogars de les vores de l'estany que deixen pas a les fargues, ací anomenades Taray, a la zona de contacte amb la terra ferma.
Sender entre els senillars.
Continuem ruta passant per un parell d'observatoris de fauna més fins que arribem a la torre de Prado Ancho, des d'on la vista abraça la totalitat de las Tablas.
Torre de Prado Ancho.
Ens estem una bona estona gaudint del paisatge però se'ns fa tard per a dinar així que retornem al punt d'inici però, per a variar i adelantar, ho fem seguint una pista de terra que voreja el parc, just a la vora dels camps de cultius.
Pista de retorn.
Deixa la pista els canyots i les boves a la dreta i les terres ermes o llaurades a l'esquerra.
Arribem per ací a un enforcall de camins, per la dreta hauriem de seguir per a trobar el sender blau, però seguim recte, per una senda poc xafada que ens condueix a l'àrea de pic-nic amb bancs i taules que es troba a uns centenars de metres del centre d'interpretació.
àrea de pic-nic.
Aprofitem per dinar i reprendre el camí.

I ací un altre track per las Tablas: